Sam Marshall

Sam Marshall

Ejer af ClearBox Consulting og specialist i intranet og digitale arbejdspladser

Sam Marshall er ejer af ClearBox Consulting. I mere end 16 år har han arbejdet fokuseret med intranet og det digitale arbejdssted og rådgivet virksomheder som AstraZeneca, AkzoNobel, TUI Travel, Sony og SABMiller. Hans aktiviteter fokuserer i øjeblikket på strategi for intranet og det digitale arbejdssted, forretningsdelen af SharePoint og brugen af social i forhold til samarbejde og intern kommunikation.


Keynote — If work was so great we’d do it for free, torsdag den 16. marts kl. 09.35-10.20

Martin Grøn

Martin Grøn

Koncern intranetredaktør, Region Syddanmark

Martin Grøn er koncern intranetredaktør i Region Syddanmark og sidder med ansvaret for den daglige drift af to intranet. Et for medarbejderne i Regionshuset og et fælles intranet for samtlige 26.000 medarbejdere i Region Syddanmark. Udover den daglige drift har Martin som opgave at uddanne webforfattere og udarbejde vejledninger og retningslinjer, så man skaber en ensartet kommunikation og udtryk for hele Region Syddanmarks interne webunivers.


Et intranet ALLE kan finde rundt i, torsdag den 16. marts kl. 15.10-15.45

Martin Bo Hermansen, Kommunikationsmedarbejder, SamAqua

Martin Bo Hermansen, Kommunikationsmedarbejder, SamAqua

Kommunikationsmedarbejder, SamAqua

Martin is primarily working with internal communication and knowledge sharing within the utilities sector. From a so-called Shared Services company, he assists his closest coworkers within purchasing and IT and develop and push frameworks for smarter communication and knowledge sharing of structured as well as unstructured data across the connected utilities.


How to design one portal for 12 organizations, several intranets, extranets, and collaboration platforms, spor gul, torsdag den 16. marts kl. 10.30-11.10

Dan Hawtrey

Dan Hawtrey

Managing Director, Content Formula

Dan Hawtrey byggede sit første intranet i 1997 og er ikke bleg for at indrømme, at det var en total katastrofe og kun holdt et par måneder, før han blev bedt om at lave det helt forfra. Hans andet intranet blev meget bedre. Hvorfor? Fordi denne gang talte han med de folk, som skulle bruge det og forstod deres behov. Denne tidlige lektion i intranetdesign forklarer, hvorfor Dans virksomhed har gjort intranetbrugeren til fokus for deres services.


Designing Intranet Adoption, WIZ Talk torsdag den 16. marts kl. 14.20

Lis Barming

Lis Barming

Kommunikationsmedarbejder, Beskæftigelsesministeriet

Lis har arbejdet med kommunikation siden 1990. De sidste 15 år fortrinsvis med intern kommunikation og intranet/SharePoint. Lis har været med til at etablere og drive intranet i fem forskellige virksomheder/organisationer. Senest i Beskæftigelsesministeriet hvor hun for fire år siden blev ansat som projektleder for at etablere et nyt fælles intranet for ministeriets dengang 2.000 medarbejdere. Nu står Lis blandt andet i spidsen for det fælles redaktionelle arbejde.


HR, MUS, TUS og LUS på intranettet, spor grøn, onsdag den 15. marts kl. 14.30-15.00

Christina Villum og Jeannette Blicher

Christina Villum og Jeannette Blicher

Digitaliseringskonsulenter, Helsingør Kommune

Jeannette og Christina har samlet set over 20 års erfaring med intranet i Helsingør Kommune. De har begge arbejdet flere forskellige steder i organisationen og sidder nu centralt i Digitalisering, hvor de bl.a. har ansvaret for kommunens intranet “Kilden”, som bruges af de godt 5.500 ansatte.


HR, MUS, TUS og LUS på intranettet, spor grøn, onsdag den 15. marts kl. 14.30-15.00

Nicolai Knudsen

Nicolai Knudsen

Senior Advisor, Advice A/S

Nicolai har i mere end 15 år hjulpet virksomheder og organisationer med at omsætte services og strategier til digitale løsninger, der både er visuelt appellerende, sprogligt engagerende og funktionelt anvendelige. Han er udadvendt, analytisk og kreativt tænkende. Som rådgiver bruger han disse færdigheder til at forstå kundernes og brugernes behov, så han kan vælge de rette processer og metoder, engagere teamet og fremme udviklingen af succesfulde løsninger.


Sådan kan du bruge design til at skabe nye kommunikationsmåder på intranettet
WIZ Talk, torsdag den 16. marts kl. 14.20

Jacob Holm Laursen

Jacob Holm Laursen

Intranetdesigner

Jacob er intranetdesigner og intranetadministrator i DSB. Han favner både det kommunikative og det tekniske. Det vil sige så forskellige områder som at lave iøjenfaldende knapper, sætte strøm til et workflow og udbrede kendskabet til intranettets fordele. Hans oplæg tager både udgangspunkt i hans styrker (det taktiske arbejde) og svagheder (det strategiske arbejde). “Når man bliver klogere på det, man er dårlig til, så bliver man alt i alt bedre og leverer et bedre produkt”.


Make (!) the Intranet Great Again, spor grøn, torsdag den 16. marts kl. 11.30-12.00

Laila Møller Jokinen

Laila Møller Jokinen

Sekretariatsmedarbejder, Ledelsessekretariatet, Frederikshavn Kommune

I december 2015 lancerede Frederikshavn Kommune deres Samarbejdsportal, som består af Kommunens intranet, ESDH system og sociale medie (Yammer).
Laila Møller Jokinen og hendes kollega, Bente Schjønning, har stået for planlægning og udførelse af hovedparten af uddannelsen i den nye portal.
Laila er medlem af driftsgruppen for Samarbejdsportalen og hovedredaktionen for kommunens intranet.
I det daglige står hun bl.a. for videreudvikling og support på Samarbejdsportalen, samt koordinering af møder med sagstypeansvarlige og superbrugere af Samarbejdsportalen.
Uddannelse: cand. mag. i kultur, kommunikation og globalisering på Aalborg Universitet.


Sådan skaber du integrationer på dit intranet, spor blå, onsdag den 15. marts kl. 14.30-15.00

Bente Schjønning

Bente Schjønning

Kommunikationsmedarbejder i Ledelsessekretariatet, Frederikshavn Kommune

Bente har arbejdet med kommunal kommunikation siden 1995 – og er medlem af Hovedredaktionen for udvikling og drift af hjemmeside og intranet i Frederikshavn Kommune. Kommunikation på modtagernes præmisser er udgangspunktet for Bentes arbejde. Søren Kierkegaards tilgang til sand hjælpekunst ligger på rygraden, og brugervenlighed, relevans og evnen til at engagere målgruppen er fokusområder på linje med ledelsens krav om høj effektivitet i en transparent kommunal organisation. Videndeling og procesunderstøttelse i forhold til det daglige arbejde er i højsædet.


Sådan skaber du integrationer på dit intranet, spor blå, onsdag den 15. marts kl. 14.30-15.00

John Scott

John Scott

UX Director/Production Director, Content Formula

John har arbejdet med intranet i de sidste 16 år. Hans arbejde har både dækket UX og den tekniske del, hvilket hjælper ham til at bygge bro mellem UX og teknologi. John er stor tilhænger af brugerundersøgelser og har udviklet en metode til at indsamle input fra brugere og oversætte det til en sammenhængende intranetstrategi. John har arbejdet på en lang række intranetprojekter på tværs af mange industrier.


How to Design Extraordinary User Experiences, spor gul, onsdag den 15. marts kl. 12.45-14.00

Kristoffer Rosenmeier

Kristoffer Rosenmeier

Senior Product Marketing Manager, Office 365, Microsoft

Kristoffer har arbejdet med digitale platforme de seneste 10 år. I Microsoft har Kristoffer ansvaret for Office 365 til små og mellemstore virksomheder. Kristoffer har især fokus på at hjælpe kunder, partnere og kolleger med at udnytte de mange muligheder i Office 365, og synliggøre hvordan virksomheder kan bruge de nye produkter, der løbende introduceres i Office 365.


Samarbejde og dokumenthåndtering i Office 365 – se hvordan, du kan bruge de nye værktøjer, spor gul, torsdag den 16. marts kl. 11.30-12.00
Berit Krickhahn

Berit Krickhahn

Chief Advisor, UX Specialist og Partner i Advice A/S

Berit har arbejdet med UX siden 1998 og hjulpet både private og offentlige virksomheder med optimering og udvikling af deres intranet. Det gælder f.eks. Novozymes, Region Nordjylland, Carlsberg og COWI. Hun ser det som én af de vigtigste udfordringer at gøre intranettet til en reel ‘Digital Workplace’ og arbejder på at fremme de løsninger, som balancerer harmonisk mellem medarbejdernes behov og forretningens forventninger. Berit har en baggrund som cand mag fra Aalborg Universitet og en webdesign-uddannelse fra Kunstakademiet.


Working Out Loud – gi’r det mening? WIZ Talk torsdag den 16. marts kl. 14.20

Flemming Goldbach

Flemming Goldbach

Product Manager, Webtop

Flemming har arbejdet med portaler, digitalisering af arbejdsgange og collaboration-processer siden 1999. Flemming har især haft fokus på at hjælpe organisationer med at implementere og udnytte Microsofts SharePoint og Office 365 teknologi til at opnå bedre samarbejde, øget videndeling og større produktivitet.


Keynote, onsdag den 15. marts kl. 10.15-11.00
Nyt i Wizdom: Wizdom Add-In, onsdag den 15. marts kl. 11.20-11.45

Ivalo Andreassen

Ivalo Andreassen

SharePoint- og forretningskonsulent, Webtop

Ivalo er SharePoint-konsulent hos Webtop. Hun har stort fokus på brugervenlighed og brænder for at få virksomheder og brugere til at få mest muligt ud af deres intranetløsning. Ivalo har tidligere arbejdet som intranet-superbruger. Her har hun fået en stor del af brugerne engageret på intranettet ved at arbejde systematisk med metoder som gamification og social.

Ivalos deler ud af sin intranetviden og ideer i Wizdom LinkedIn ERFA-gruppe. Desuden er Ivalo altid klar med en podcastanbefaling.


HR, MUS, TUS og LUS på intranettet, spor grøn, onsdag den 15. marts kl. 14.30-15.00
How to design one portal for 12 organizations, several intranets, extranets, and collaboration platforms, spor gul, torsdag den 16. marts kl. 10.30-11.10

Jess Lassen

Jess Lassen

CTO, Webtop

Jess har været en del af teamet, der har bygget Wizdom siden 2009. Han har været med Webtop igennem transitionen fra egetudviklet lokalt intranetprodukt til globalt markedsledende SharePoint intranetprodukt. Undervejs på denne rejse har Office 365 og Azure ændret måden at tænke og bygge intranetløsninger på. Jess har arbejdet med SharePoint de sidste 10 år og igennem disse år påtaget sig rollen som konsulent, udvikler, arkitekt og senest ansvarlig for Wizdom produktudvikling.


Microsoft Flow & PowerApps, spor blå, onsdag den 15. marts kl. 12.45-14.00
Sådan skaber du integrationer på dit intranet, spor blå, onsdag den 15. marts kl. 14.30-15.00
Wizdom Deep Dive, spor blå, torsdag den 16. marts kl. 10.30-11.10
5 skridt til at opnå en optimal intranetsøgning, spor blå, torsdag den 16. marts kl. 11.30-12.00

Katriina Viita

Katriina Viita

Project Manager, SharePoint Consultant, Webtop

Katriina har en bred erfaring som projektleder. Hendes fokus er at hjælpe virksomheder med international tilstedeværelse til at implementere og få fuldt udbytte af deres digitale arbejdssteder. Hun er en enthusiastisk ingeniør og arkitekt, der brænder for at skabe brugervenlige digitale løsninger, som giver værdi til alle brugere – også i virksomheder med mange niveauer, kontorer og jobroller. 


Corporate Intranet for a Global (&local) Organization, spor gul, onsdag den 15. marts kl. 14.30-15.00

Kim Sørensen

Kim Sørensen

Arkitekt, forretningskonsulent samt projekt- og teamleder i Webtop

Kim har arbejdet med større IT-projekter og forretningsudvikling igennem 10 år. Han har været med i alle projektets mange faser – lige fra presales til go-live.

Kim har fokus på at øge produktivitet ved at støtte samarbejde gennem teknologi – og derved forbinde de forretningsmæssige behov og processer med den rigtige teknologi.


Corporate Intranet for a Global (&local) Organization, spor gul, onsdag den 15. marts kl. 14.30-15.00

Martin Rossen

Martin Rossen

SharePoint Arkitekt, Projektleder og Forretningskonsulent, Webtop

Martin har mange års erfaring med at levere digitale løsninger baseret på SharePoint, og har været med i Webtop fra fødslen af Wizdom. Han har altid fokus på sammenhængen mellem IT-løsninger og forretningen. Desuden har han dybdegående viden om den teknologi, der ligger bag løsningerne.

Martin har en baggrund som Cand. Scient. Dat. fra Aarhus Universitet.


Intranet KPI’er – få tal på din intranetsucces, spor grøn, onsdag den 15. marts kl. 12.45-14.00

Jesper Herp

Jesper Herp

Projektleder, forretningskonsulent og teamleder i Webtop

Jesper er en rutineret projektleder, som har 10 års erfaring med rådgivning om og levering af SharePoint-baserede intranetløsninger. Jesper har arbejdet i Webtops leveranceafdelingen siden 2011 og har været involveret i mere end 20 Wizdom leveranceprojekter. Tidligere har Jesper bl.a. været ansat hos Microsoft Danmark i 10 år og har mere end 25 års erfaring fra IT branchen.

Dan Thomsen

Dan Thomsen

Digital & Business Development Director, Webtop

Dan Thomsen er en visionær inden for digital strategi, forretningsprocesser, intranet og det digitale arbejdssted. I sit arbejde med en bred vifte af organisationer er det Dans speciale at identificere kreative digitale løsninger, der skaber bedre digitale arbejdspladser ved at udnytte potentialet i interne platforme.


Keynote, onsdag den 15. marts kl. 10.15-11.00
Dan er konferencier ved Wizdom Konference 2017

Peter Pelle

Peter Pelle

Naturkonsulent og -vejleder

Benene på jorden og blikket mod himlen. Peter Pelle har fra barnsben elsket naturen. Som voksen har han fulgt sin passion og gjort naturen til sin profession. Igennem sin virksomhed leverer han naturformidling, naturpleje, fotografering og naturovervågning. Derudover skriver han ugentligt klummer og laver rapporter.


Peter Pelle tager os på en oplevelse i Nyborgs natur, onsdag den 15. marts kl. 15.45-16.45