Agenda

Wizdom Konference 2017 byder på keynotes fra anerkendte intraneteksperter, tre spor med mere end 20 sessioner, best practice intranet cases og ikke mindst netværk og videndeling med fagfæller, der sidder med de samme teknologier, værktøjer og udfordringer som dig.

Konferencedag 1: Onsdag den 15. marts

Del 1: Sessioner & workshops

09.00-10.00

Registrering og morgenmad

10.00-10.15

Velkomst

10.15-11.00

Keynote

Fundamentet for digital produktivitet

Flemming Goldbach og John Wainer, Webtop

11.00-11.20

Pause & netværk

11.20-11.45

Wizdom update i to spor

Nyt i Wizdom: Wizdom Add-In

Wizdom til SharePoint Online, 2016 og 2013. Vi giver et overblik over nye features & functions i Wizdom Add-In – versionen af Wizdom der er installeret ved siden af SharePoint.
Flemming Goldbach, Product Manager, Webtop

Nyt i Wizdom: Wizdom WSP

Wizdom til SharePoint 2016, 2013 og 2010. Vi giver et overblik over nye features & functions i Wizdom WSP – versionen af Wizdom der er installeret på SharePoint serveren.
Claus Ole Hasle, Partner, Webtop

11.45-12.45

Frokost i hotellets lækre restaurant med havudsigt

12.45-14.00

Workshops i tre spor

Spor grøn: Usability & Content

Intranet KPIs – Measure your Intranet Success
Hvordan får du tal på intranetsucces? At måle på faktorer som samarbejde, bedre intern kommunikation og medarbejderengagement kan virke næsten så vanskeligt som at bygge statuer af syltetøj. Ved at tage afsæt i jeres overordnede intranetstrategi og mål kan det dog blive lettere at definere håndgribelige intranet KPI’er, der kan hjælpe jer til at måle og forbedre jeres intranetsucces. I denne workshop hjælper vi dig til at definere de KPI’er, der er relevante for netop jeres intranet.

Vi kommer rundt om:

  • Tal på intranetsucces.
  • 10 typiske intranet-KPI’er.
  • Fra strategi og mål til konkrete KPI’er.
  • Fra KPI’er til handling.

Katriina Viita, Webtop

Spor blå: Teknik & udvikling

Microsoft Flow & PowerApps
Med Microsoft Flow & PowerApps kan du bygge automatiserede workflows og apps uden brug af kode. Det giver nye muligheder for at komme hurtigt op at køre med løsninger, der gør en stor forskel for virksomheden og jeres arbejdsgange. I denne workshop introducerer vi til de nye Office 365 services, og du vil få hands-on erfaring med, hvordan du bygger workflows og apps med Flow & PowerApps.
Jess Lassen, CTO, Webtop

Spor gul: Digital Transformation

How to Design Extraordinary User Experiences
In this hands-on and practical workshop we first set the scene with some interesting and entertaining scenarios for online applications. Then we guide you through the process of collecting requirements, creating prototypes and ultimately testing your product.
John Scott, UX Director, Content Formula

14.00-14.30

Eftermiddagspause med kaffe og kage

14.30-15.00

Sessioner i tre spor

Spor grøn: Usability & Content

HR, MUS, TUS og LUS på intranettet
Se hvordan Helsingør Kommune og Beskæftigelsesministeriet bruger intranettet til at formidle og styre HR.

Helsingør Kommune viser, hvordan de har digitaliseret medarbejder, team og lederudviklingssamtalen fra A-Z på intranettet. Dermed har kommunen skabt ensartethed og sammenhæng ud fra visionen om ’Én kommune’. Hør også lidt om Helsingør Kommunes øvrige workflows, samt udviklingsønsker bl.a. på HR-området.

Beskæftigelsesministeriet giver indblik i, hvordan de bruger Wizdoms håndbogsmodul til deres HR-portal, som rummer al HR-relateret information for alle fire enheder/styrelser i ministeriet. Nogle af informationerne kan alle se, mens andre er målrettet hver af de fire enheder/styrelser, som ministeriet består af.

Christina Villum Pind Hansen og Jeannette Blicher, Helsingør Kommune, Lis Barming, Beskæftigelsesministeriet, samt Ivalo Andreassen, Webtop

Spor blå: Teknik & udvikling

Integrationer der øger intranettets værdi
Frederikshavn Kommune viser deres Samarbejdsportal, som består af tre integrerede dele: Wizdom intranet, GetOrganized (elektronisk sags- og dokumenthåndteringssystem, ESDH) og Microsoft Yammer (arbejdsrelateret socialt medie).

  • Se hvordan Frederikshavn Kommune har skabt integrationen mellem ESDH og intranettet på forsiden af Samarbejdsportalen, bl.a. via søgning på tværs.
  • Se eksempler på ressourceoptimering via integration fra intranetsider direkte til sagsdokumenter.
  • Hør hvordan Yammer øger brugen af intranettet i kommunen.

Bente Schjønning og Laila Jokinen, Frederikshavn Kommune samt Jess Lassen, CTO, Webtop

Spor gul: Digital Transformation

How to Balance Global and Local Needs
Staff located in different parts of the organization, maybe even in different geographical locations, doing different jobs, will have quite different needs for their digital workplace. In this session, we provide you with tactics and examples of how to balance a mix of global content – content that is shared to all staff – and local content – only relevant for specific employee groups – in order to build an intranet that works as an effective digital workplace for all employees. Katriina Viita and Kim Sørensen, Webtop

15.00-15.10

10 minutters pause

15.10-15.45

Ketnote – Region Syddanmark

Et intranet ALLE kan finde rundt i

Hvordan skaber man et intranet, som kan tilgodese både den erfarne bruger med en stor baggrundsviden og den helt nye medarbejder uden nogen forudsætninger? Det var det store spørgsmål, som webredaktionen i Region Syddanmark forsøgte at løse, da de lancerede et nyt fællesregionalt intranet for regionens 26.000 medarbejdere. Svaret blev dels et opgør med en navigation, som var meget afsenderorienteret, til fordel for et intranet bygget op efter emner som samtidig gav hver bruger muligheder for selv at tilpasse sin forside.

Martin Grøn, koncern intranetredaktør, Region Syddanmark

Del 2: Netværk & Galla

15.45-16.45

Oplevelse i Nyborgs natur

Foråret vender tilbage med fugle, farver, dufte og smage. Naturvejleder Peter Pelle giver os et kort oplæg om Nyborgs natur og kultur. Herefter tager han os på en frisk gåtur ved Storebælt, hvor vi ser på årstidens fauna. På turen møder vi to østfynske originaler, der serverer en hjemmelavet snaps lavet på havtorn plukket i området.

18.30-21.30

Gallamiddag

21.30-?

Netværksbar

Konferencedag 2: Torsdag den 16. marts

07.45-08.30

Work it up!

Få vækket kroppen på en god og sund måde, og bliv klar til en ny konferencedag.

Vores fælles aktive morgenaktivitet byder på opvarmning med gode øvelser til, hvordan du holder hjernen i gang i løbet af dagen. Bagefter tager vi en løbetur på en løberute i Nyborgs naturskønne omgivelser.

09.00

Kaffebar åbner

Kom forbi vores kaffebar og oplev, hvor forskelligt kaffe kan smage. Vi deler også ud af hemmelighederne bag den gode kop kaffe.

09.30-09.35

Intro til dagens agenda

09.35-10.20

Keynote – Sam Marshall

If Work Was So Great We'd Do It for Free

Digital workplace specialist, Sam Marshall, speaks on what people want from their jobs and how the digital workplace can help increase what’s good about work. The keynote will cover:

  • Why digital workplaces need to focus on employee experience
  • How our relationship with employees is becoming more flexible
  • The ‘dark side’ of an always-on culture
  • Why hierarchy isn’t going away any time yet
  • Why managers are not the bad guys in this
  • What the implications are for intranets

10.20-10.35

Pause & netværk.

10.35-11.15

Sessioner i tre spor

Spor grøn: Usability & Content

Sådan skaber du nye kommunikationsmåder med design
Nicolai Knudsen, Senior Advisor, Advice A/S

Spor blå: Teknik & udvikling

Wizdom Deep Dive
Vi tager et dyk ned i Wizdom og ser på produktet fra en teknisk synsvinkel. Hvordan er Wizdom Framework konstrueret, hvordan hænger produktet sammen med SharePoint, og hvordan kan du lave egne udviklinger til Wizdom, der vil fungere på jeres intranet?
Jess Lassen, CTO, Webtop

Spor gul: Digital Transformation

Én portal til 12 forskellige organisationer
SamAqua’s intranet er ikke bare et intranet. Det er også en portal for de 11 forsyningsvirksomheder, der er kunder og ejere af SamAqua. Martin introduceter til portalen og fortæller, hvordan SamAqua har designet en portal, der favner alle interesser og på samme tid leverer effektiv kommunikation, videndeling og projektsyring til brugere i forskellige organisationer beskæftiget i forskellige typer af job.
Martin Bo Hermansen, Kommunikationsmedarbejder, SamAqua, og Ivalo Andreassen, Webtop

11.15-11.30

Pause & netværk

11.30-12.00

Sessioner i tre spor

Spor grøn: Usability & Content

Make (!) the Intranet Great Again
Har du tænkt handlemuligheder (call to action) strategisk ind i dit intranet?

Her bliver du klogere på, hvordan den seneste amerikanske valgkampagne kan hjælpe dig med at få handlemuligheder til at være omdrejningspunkt på dit intranet. Jacob Holm Laursen fortæller om vigtigheden af call to action på intranettet. Og du finder ud af, hvor nemt det er at komme i gang.

Oplægget kommer rundt om:

  • Derfor ville Trump levere et mere interessant intranet end Hillary.
  • Hvad kan vi lære af at tænke som en dominerende alfahan?
  • Hvad er actionability?
  • Hvordan kan det se ud?
  • Det får du ud af at have flere calls to action.

Jacob Holm Laursen, Intranetdesigner

Spor blå: Teknik & udvikling

5 skridt til at opnå en optimal intranetsøgning
Søgning er ofte årsag til stor frustration på intranettet. Mange intranetbrugere er plaget af irrelevante søgeresultater, dokumenter uden titel, og søgesider der er svære at overskue. I denne session viser Jess, hvilke knapper du kan skrue på for at opnå en bedre intranetsøgning.
Jess Lassen, CTO, Webtop

Spor gul: Digital Transformation

Bedre samarbejde og dokumenthåndtering i Office 365
OneDrives muligheder for sync og co-authoring giver nye og langt mere fleksible måder at arbejde med dokumenter på. Samtidigt betyder samspillet mellem de forskellige elementer i Office 365, at mere viden kan blive intuitivt delt i organisationen.

I denne session kommer vi rundt om:

  • Hvordan du kan arbejde med samme dokumenter på kontoret og i felten.
  • Realtidssamarbejde om dokumenter med kollegaer langt væk.
  • Hvordan du får mest ud af Delve’s eksplorative tilgang til dokumenter og personer.
  • Hvordan du kan bruge Teams til samarbejde.

Kristoffer Rosenmeier, Senior Product Marketing Manager, Office 365, Microsoft

12.00-13.00

Frokost

13.00-13.35

Rundbordsdiskussioner

Hver rundbordsdiskussion varer 15 minutter.
Vælg to rundbordsdiskussioner at deltage i. Efter hver rundbordsdiskussion skifter man diskussion.

Vælg mellem:

Intranet for medarbejdere i felten

Mange medarbejdere har ikke kontorplads med egen computer. Hvordan laver man et intranet, der også giver værdi til medarbejdere i felten?
Vært: Sam Marshall, ClearBox Consulting

Det sociale intranet

Når man tager summen af alle verdens intranet i betragtning, er det sociale intranet efterhånden en velafprøvet gammel kending. Alligevel er der stadig uenighed om rollen af sociale funktioner på intranettet. Vi taler om mulighederne for brug af sociale funktioner på intranettet. Hvordan oplever du brugen af sociale funktioner hos jer, hvori ligger potentialet, og hvor ser du faldgruberne?
Vært: Ivalo Andreassen, Webtop

AI, Bots og automatisering – UX i den digitale tidsalder

Selvkørende biler, robotstøvsugere og internet of things. AI er kommet – formentligt for at blive. Hvordan forholder du dig til AI på din arbejdsplads, og hvordan kan du bruge AI, Bots og automatisering til at løfte dine processer? Kristoffer Rosenmeier fra Microsoft giver en introduktion til de muligheder, Office 365 allerede rummer. Bagefter vil I diskutere, hvordan I ser mulighederne for AI, Bots og automatisering som en del af jeres arbejdsdag.
Vært: Kristoffer Rosenmeier, Microsoft

Intranet governance

God governance sikrer i bund og grund, at dit intranet kører rundt. At intranettets indhold er aktuelt, at funktionaliteten er up to date, at brugerne er tilfredse. Vi diskuterer, hvordan man praktiserer og etablerer en god rutine for intranet governance.
Vært: Lars Barthold, Webtop

Åbent emne

Under konferencen spørger vi ind til jeres ønsker til emner, I gerne vil drøfte med andre Wizdom kunder. På denne rundbordsdiskussion tager vi populære emner op.
Vært: John Wainer, Webtop

Åbent emne

Under konferencen spørger vi ind til jeres ønsker til emner, I gerne vil drøfte med andre Wizdom kunder. På denne rundbordsdiskussion tager vi populære emner op.

13.35-13.45

10 minutters pause

13.45-14.40

Wizdom modul deep dive

Hver session varer 25 minutter. Vælg to sessioner at deltage i.

Efter hver session skifter man bord.

Wizdom modul deep dive af 25 minutter hver

Vælg mellem:

Wizdom Håndbogsmodul

Se hvordan, du kan styre og håndtere håndbøger, interne politikker og manualer med Wizdom Håndbogsmodul.

Martin Rossen, Webtop

Wizdom Fora- og Projektrum

Se hvordan, du kan arbejde med og styre projekter eller interessefora med Wizdom Fora- og Projektrum.

Flemming Goldbach, Webtop

Wizdom Webforms

Wizdom Webform er et værktøj, du både kan bruge til informationssamling og workflows. Se hvilke muligheder der ligger i Wizdom Webforms, og hvordan du bl.a. kan bruge modulet til at automatisere processer.

Jess Lassen, Webtop

Wizdom Quicklinks og FAQ

At levere den rigtige information til den rigtige medarbejder på det rigtige tidspunkt er et af intranettets fornemmeste opgaver. Se hvordan du kan bruge Wizdom Quicklinks og FAQ til at gøre information let tilgængelig på intranettet.

 

Jesper Herp, Webtop

14.40-14.50

Pause & netværk

14.50-15.35

WIZ Talks

Intraneteksperter deler dyrebare intranetvisdomme

Working Out Loud - giver det mening? v. Berit Krickhahn, Partner i Advice A/S

Med Working Out Loud (WOL) får du inputs fra kollegaer, du ikke normalt arbejder sammen med. Derved får du redskaber til at løse dine opgaver endnu bedre. Berit Krickhahn, Partner i Advice, introducerer til WOL og fortæller, hvordan du kan bruge WOL som redskab og metode på intranettet.

Hør:

  • Hvad WOL kan gøre for dit intranet, og hvordan du gør WOL til en del af din intranetstrategi.
  • Hvad WOL kan skabe af værdi.
  • Hvordan du kommer i gang med WOL.
Designing Intranet Adoption v. Dan Hawtrey, Managing Director, Content Formula

The world is full of intranets that have been poorly adopted by their users. Don’t let your intranet join the list. In this talk Dan Hawtrey of Content Formula, an intranet consultancy, will run through a series of adoption tactics that he’s seen work.

15.35-15.40

Kort pause

15.40-16.00

Afslutning med kaffe og kage

Vi tager forbehold for ændringer i programmet.